czwartek, 8 sierpnia 2013

Zdjęcia z Natalią


Jak już wspominałem, przedwczoraj wybrałem się na zdjęcia. Dziewczyna znaleziona poprzez maxmodels.pl. Niestety mimo, iż umówiliśmy się późnym popołudniem słońce mocno dawało się we znaki (szczególnie mi). Wziąłem ze sobą blendę, która nie okazała się jednak zbyt przydatna z dwóch powodów - brakowało dodatkowej pary rąk do jej obsługi oraz nie byłem za bardzo zadowolony
z efektów doświetlania twarzy przy zdjęciach ze słońcem za plecami modelki.

Do fotek wykorzystywałem głównie obiektyw 85mm, okazyjnie zamieniając go na 50mm. Eksperymenty z 28mm niestety nie przypadły mi do gustu (prawdopodobnie z uwagi na złe jego wykorzystanie i kadrowanie). Większość zdjęć robiona była z przysłoną nie większą niż f/3.5, gdyż zależało mi na wyizolowaniu dziewczyny z tła, gdzie przewijali się turyści. Pierwszą część strzelałem bezpośrednio w jpg, natomiast po przejściu do drugiego miejsca przestawiłem na RAW. Oglądając potem zdjęcia na komputerze doszedłem do wniosku, że zdecydowanie powinienem kupić większą kartę pamięci (lub dokupić drugą 4GB) i robić wyłącznie w RAW - zdjęcia są o wiele bardziej szczegółowe i lepiej poddają się korektom oraz obróbce.

Końcowe efekty prezentują się następująco:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz